PL EN
PRACA ORYGINALNA
Ocena satysfakcji pacjentów z usług świadczonych przez zakłady podstawowej opieki zdrowotnej małych miast oraz wsi Polski południowo-wschodniej
 
Więcej
Ukryj
1
Z Kliniki Endokrynologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
 
2
Z Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
 
3
Z Katedry i Kliniki Okulistyki Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
 
4
Z Katedry i Kliniki Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
 
 
Med Og. 2010;16(4):463-473
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W artykule przedstawiono ocenę wybranych aspektów satysfakcji pacjentów z leczenia w placówkach podstawowej opieki zdrowotnej wsi i małych miast Polski południowo-wschodniej.

The aim of the study was to evaluate the selected aspects of patient satisfaction with treatment in primary health care centres in rural areas and small towns of south-eastern Poland. The study group represented 794 randomly selected individuals using the services of primary health care facilities. The level of overall satisfaction with care among patients is satisfactory. In order to improve patient satisfaction with received services, in the first place, it would be necessary to reduce the waiting time, more often provide emotional support in difficult situations related to disease and, to the best of ability, consider the suggestions of patients concerning, among other things, the methods of their treatment.
 
REFERENCJE (5)
1.
Hupert Z : Jakość w opiece medycznej: koncepcja pomiaru. Instytut Medycyny Wsi, Lublin 2003.
 
2.
Miller M, Supranowicz P, Gębska - Kuczerowska A , Car J: Ocena poziomu satysfakcji pacjentów jako element jakości pracy podstawowej opieki zdrowotnej. Pol. Merk. Lek., 2007, XXIII, 137, 367.
 
3.
Mudie P , Cottam A : „Usługi: zarządzanie i marketing”, PWN, Warszawa 1998 r., 110-111.
 
4.
Steć A , Wołyniak M , Wdowiak L : Satysfakcja pacjentów z usług świadczonych przez wybrane niepubliczne zakłady opieki zdorowtnej. Probl Hig Epidem. 2007, 88 (3), 272-276.
 
5.
Withers J , Vipperman C : Na czym polega i jak robić marketing usług. M.&A Communications Polska Sp. Z. o. o, Lublin 1994.
 
eISSN:2084-4905
ISSN:2083-4543
Journals System - logo
Scroll to top